ΠΙΕΡΙΚΗ - Συνεχής ενημέρωση - Δύναμή μας οι αναγνώστες μας - ΠΙΕΡΙΚΗ - Είστε η φωνή μας - pieriki.blogspot.com - Εδώ διαβάζεις ειδήσεις

24/4/14

Δικάζεται για παράβαση καθήκοντος ο δήμαρχος Κατερίνης ! ! !

Κατηγορείται ότι σύναψε σύμβαση με την οποία χρηματοδοτούσε τα ΚΤΕΛ προκειμένου να παρέχουν μειωμένο εισιτήριο στους δημότες για χρονική περίοδο που το εισιτήριο χρεωνόταν κανονικά!

Για κάποιους μήνες μέσα στο 2010, οι δημότες της Κατερίνης πλήρωναν...
ολόκληρο το εισιτήριο στο ΚΤΕΛ, το οποίο όμως επιχορηγούνταν για να τους το παρέχει μειωμένο!

Με την κατηγορία αυτή -(παράβαση καθήκοντος και προσπορισμό παράνομου οφέλους σε τρίτο με στόχο να βλάψουν το Δημόσιο) - παραπέμφθηκαν σε δίκη ο δήμαρχος Κατερίνης,Σάββας Χιονίδης, το σύνολο σχεδόν του προηγούμενου δημοτικού συμβουλίου, καθώς και ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αριστείδης Οφίδης.

Συγκεκριμένα, ο κ. Χιονίδης κατηγορείται πως προσέδωσε αναδρομική ισχύ σε σύμβαση συγκοινωνιακού έργου που σύναψε ο δήμος με το ΚΤΕΛ Κατερίνης, επιχορηγώντας ουσιαστικά το ΚΤΕΛ να παρέχει μειωμένο εισιτήριο για περίοδο που -όμως- δεν το παρείχε.

Πρωτοβουλία την οποία, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ανέλαβε χωρίς να εξασφαλίσει -νωρίτερα- την απαραίτητη εξουσιοδότηση από το δημοτικό συμβούλιο και χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη από τη νομοθεσία. Μάλιστα, στον δήμαρχο προσάπτεται ότι παρουσίασε την από 3.5.2010 σύμβαση ως συνέχεια της προηγούμενης, η οποία όμως είχε λήξει από τον Δεκέμβριο του 2009!

Αντίστοιχα, ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ, Αριστείδης Οφίδης κατηγορείται πως παρέσυρε τους υπόλοιπους συγκατηγορουμένους του – μέλη του δημοτικού συμβουλίου «με πειθώ και φορτικότητα» να τελέσουν το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, καθώς παρουσίασε παραποιημένα στοιχεία προϋπολογισμού του συγκοινωνιακού προγράμματος.

Συγκεκριμένα, υπερτιμήθηκε -όπως σημειώνεται στο κατηγορητήριο- τόσο η τιμή της βενζίνης, όσο και η αξία των λεωφορείων που χρησιμοποιεί το ΚΤΕΛ για τις μεταφορές. Ως αποτέλεσμα, το συμβατικό αντίτιμο για την παροχή του συγκοινωνιακού έργου διαμορφώθηκε, τελικά, στο ποσό των 863.266 ευρώ.

Σύμφωνα -πάντα- με το κατηγορητήριο, η όλη μεθόδευση στόχευε στο μεγαλύτερο δυνατό οικονομικό όφελος της εταιρείας ΚΤΕΛ Κατερίνης σε βάρος του δήμου Κατερίνης και των δημοτών του!

Η υπόθεση ήταν προγραμματισμένη να συζητηθεί στις 6 Δεκεμβρίου 2013 (προερχόμενη ήδη από αναβολή από τις 25 Σεπτεμβρίου 2013) στο Εφετείο Θεσσαλονίκης. Ωστόσο, πήρε εκ νέου αναβολή για τις 25 Σεπτεμβρίου του 2014, δηλαδή μετά τις δημοτικές εκλογές.

Το ΧΩΝΙ, αφού μελέτησε το κατηγορητήριο, επικοινώνησε με τον δήμαρχο για διευκρινίσεις, ο οποίος πάντως δεν εντοπίζει κάτι το μεμπτό στην όλη υπόθεση.

ΣΤΟΝ ΟΦΙΔΗ

Αναλυτικά, το 2008 είκοσι ένας δημοτικοί σύμβουλοι ψήφισαν υπέρ της σύναψης σύμβασης μεταξύ του δήμου Κατερίνης και της εταιρείας ΚΤΕΛ Κατερίνης Α.Ε., για την παροχή συγκοινωνιακού έργου διάρκειας 14 μηνών, (από 1/11/2008 έως και 31/12/2009).

Στο πλαίσιο του έργου -που χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα «Συν- Κοινωνία» (βρισκόταν σε συνάφεια με το ΕΣΠΑ/4η προγραμματική περίοδος 2007-2013)- λειτούργησαν λεωφορειακές γραμμές με μειωμένο εισιτήριο. Οπως όμως αναφέρεται στο κατηγορητήριο της εισαγγελίας εφετών, ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ, Αριστείδης Οφίδης «κατέπεισε (τους ως άνω 21) με πειθώ και φορτικότητα, καθώς και με την παροχή αγνώστου κατά την προκαταρκτική εξέταση ηθικού, υλικού ή άλλου ανταλλάγματος να παραβούν τα καθήκοντα της υπηρεσίας τους και να παρουσιάσουν ανακριβή στοιχεία», για τον προϋπολογισμό του συμβατικού τιμήματος σε επίπεδο πολύ υψηλότερο από το κανονικό.

Συγκεκριμένα, όπως τονίζεται στο σχετικό έγγραφο:

- Στα δύο παραρτήματα που συνόδευαν τη σύμβαση η τιμή πετρελαίου εμφανιζόταν με κόστος 40% υψηλότερο από όσο το υπολόγιζε το Παρατηρητήριο Τιμών τον Οκτώβριο του 2008. Συγκεκριμένα, από 0,78 ευρώ/λίτρο, υπολογίστηκε 1,45 ευρώ/λίτρο.

- Η αξία των οχημάτων του ΚΤΕΛ αναγραφόταν στα παραρτήματα ως πενταπλάσια της πραγματικής.

- Ζητήματα, όμως, προέκυψαν και σε ό,τι αφορά τους πίνακες τιμών των μειωμένων εισιτηρίων. Για παράδειγμα, στη ζώνη όπου το εισιτήριο προσφερόταν δωρεάν (αντί κανονικής τιμής 0,50 λεπτών), εμφανιζόταν χρηματοδότηση ύψους 98.774 ευρώ. Το ίδιο όμως ποσό (98.774 ευρώ) αναγραφόταν και στην περίπτωση της ζώνης όπου η τιμή του εισιτηρίου μειωνόταν από 1,30 σε 0,50 ευρώ.

Ως αποτέλεσμα, ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου διαμορφώθηκε τελικά στα 863.266 ευρώ.

Αντίστοιχα, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ κ. Οφίδης φέρεται να παρέσυρε 12 συγκατηγορουμένους του, μέλη του δημοτικού συμβούλιου Κατερίνης να τελέσουν παράβαση καθήκοντος και σε ό,τι αφορά τη δεύτερη σύμβαση συγκοινωνιακού έργου που υπεγράφη μεταξύ της Αστικό ΚΤΕΛ Α.Ε. και του δήμου Κατερίνης (3 Μαϊου 2010 - 28 Φεβρουαρίου 2011).

Όπως προκύπτει από τα έγγραφα, το παράρτημα της συγκεκριμένης σύμβασης εμφάνιζε πολύ περισσότερα δρομολόγια ανά γραμμή, από αυτά που είχε εγκρίνει ο νομάρχης Πιερίας, αλλά και αυξημένο αριθμό επιβατών, ενώ δεν αιτιολογούνταν επαρκώς η αντισταθμιστική εισφορά του δήμου από ίδιους πόρους ύψους 365.000 ευρώ σε συνάρτηση με τον προϋπολογιζόμενο αριθμό εισιτηρίων.

Τέλος, στη σύμβαση του 2010 προβλεπόταν η δωρεάν μετακίνηση μαθητών, χωρίς όμως να λαμβάνεται υπόψη η σύμβαση που είχε υπογράψει ήδη από τον Μάρτιο του 2010 το ΚΤΕΛ Κατερίνης με τη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Πιερίας για τη μεταφορά μαθητών από και προς τα σχολεία τους.

Βάσει αυτής της σύμβασης, το ΚΤΕΛ αποζημιωνόταν καθημερινά με το ποσό των 5.500 ευρώ. Δεν υπήρχε, όμως, ούτε στοιχειώδης μελέτη του κόστους της μετακίνησης των μαθητών τις μη σχολικές ημέρες και ώρες που, ενδεχομένως, να ήθελε να καλύψει η σύμβαση μεταξύ δήμου και ΚΤΕΛ, ώστε να δικαιολογείται η επιδότηση της παρεχόμενης αυτής υπηρεσίας από το δήμο.

ΚΑΜΙΑ ΖΗΜΙΑ ΔΕΝ ΒΛΕΠΕΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

Το κατηγορητήριο προσάπτει προσωπική ευθύνη στο δήμαρχο Κατερίνης, για παράβαση καθήκοντος σχετικά με τη δεύτερη σύμβαση συγκοινωνιακού έργου, μεταξύ δήμου και ΚΤΕΛ (3 Μαϊου 2010 - 28 Φεβρουαρίου 2011).

Συγκεκριμένα, ο κ. Χιονίδης κατηγορείται πως προσέδωσε στη σύμβαση αναδρομική ισχύ (από 1ης Μαρτίου 2010) χωρίς να έχει την απαραίτητη εξουσιοδότηση του δημοτικού συμβούλιου και χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη από τη νομοθεσία.

Ετσι, ο δήμος κατέβαλε από ίδιους πόρους αντισταθμιστική εισφορά στο ΚΤΕΛ για τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2010, διάστημα κατά το οποίο όμως η υπηρεσία μειωμένου εισιτήριου δεν παρασχέθηκε στους δημότες, που πλήρωσαν από τη τσέπη τους κανονικό και όχι μειωμένο κόμιστρο!

Σε επικοινωνία που είχε Το ΧΩΝΙ με τον δήμαρχο Κατερίνης, ο κ. Χιονίδης δήλωσε πεπεισμένος πως θα δικαιωθεί στο δικαστήριο.

Αναφορικά με την αναδρομική ισχύ που προσέδωσε στη σύμβαση, ο κ. Χιονίδης υποστήριξε πως η πρώτη σύμβαση παροχής συγκοινωνιακού έργου έληξε την 28η Φεβρουαρίου του 2010 και όχι τον Δεκέμβριο του 2009, όπως εσφαλμένα -κατά τον ίδιο- αναφέρεται στο κατηγορητήριο.


Τόνισε, δε, πως -βάσει νομολογίας- θεωρείται εύλογη η έως και 3μηνη αναδρομικότητα των συμβάσεων. Ο ίδιος υποστήριξε ότι πρόκειται για συνήθη πρακτική των δήμων και περιφερειών και υπογράμμισε ότι το πειθαρχικό συμβούλιο της αποκεντρωμένης διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης τον απάλλαξε για το συγκεκριμένο θέμα το καλοκαίρι του 2012

Σε ερώτηση κατά πόσον ο δήμος υπέστη οικονομική ζημία από την εν λόγω σύμβαση, ο κ. Χιονίδης απάντησε αρνητικά, δηλώνοντας ότι το συγκεκριμένο συγκοινωνιακό πρόγραμμα, είχε τεράστια επιτυχία και ευχήθηκε -μάλιστα- να μπορούσε να εφαρμοστεί και σήμερα.






 www.toxwni.gr

TO KATHΓΟΡΗΤΗΡΙΟ
Clipbo4a6rd

Η ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΧΙΟΝΙΔΗ
apalagixioniidi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου