ΠΙΕΡΙΚΗ - Συνεχής ενημέρωση - Δύναμή μας οι αναγνώστες μας - ΠΙΕΡΙΚΗ - Είστε η φωνή μας - pieriki.blogspot.com - Εδώ διαβάζεις ειδήσεις

1/9/14

Porsche made in Katerini


Το παιδικό όνειρο που έγινε πραγματικότητα....

Στο 2ο χιλιόμετρο Κατερίνης - Νέας Εφέσσου στεγάζεται η επιχείρηση του κ. Ηλία Γαγανέλη “Replicar Hellas”, που ασχολείται με την κατασκευή αυτοκινήτων, έναν τομέα που στη χώρα μας μοιάζει να κουβαλάει την κατάρα της αποτυχίας από τις «καλές» εποχές ακόμα. Για τον κ. Γαγανέλη, το εγχείρημα αυτό αποτελεί ένα παιδικό όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Σε μια δύσκολη εποχή και κάτω από τις χειρότερες οικονομικές και γραφειοκρατικές συνθήκες για την ελληνική κατασκευαστική βιομηχανία, ο ίδιος κατάφερε να πετύχει το ακατόρθωτο, να κατασκευάζει δηλαδή χειροποίητες ρέπλικες Porsche από το μηδέν και να τις διαθέτει προς πώληση.

Λίγα λόγια για την ιστορία της επιχείρησης

Η εταιρία ξεκίνησε το 2008. Εμπνευστής και ιδρυτής της επιχείρησης ο κ. Ηλίας Γαγανέλης, Έλληνας, γεννημένος και μεγαλωμένος στη Γερμανία. Ο ίδιος από την ηλικία των 15 ετών και για πολλά χρόνια αποκτά την τεχνογνωσία του αυτοκινήτου σε συνεργεία της Γερμανίας. Η αγάπη του για τη χώρα του, τον φέρνουν πίσω στην Ελλάδα το 1996 και συγκεκριμένα στην Κατερίνη, όπου αρχικά ανοίγει το δικό του φανοποιείο. Το 2007 αποφασίζει πως ήρθε η ώρα να κάνει το μεγάλο εγχείρημα ή να επιστρέψει στη Γερμανία. Ο ίδιος αποφασίζει να πάρει το ρίσκο και ιδρύει την «Replicar Hellas», τη μοναδική επιχείρηση που κατασκευάζει χειροποίητα αντιγραφα Porsche στην Ελλάδα. Πρωτοπόρος στη χώρα λοιπόν, γίνεται γρήγορα γνωστός στην Ευρώπη αλλά και διεθνώς για την προσεγμένη δουλειά του.





Γιατί επιλέγει όμως την Porsche και σε ποιούς αγοραστές απευθύνεται;

Στην επιχείρηση «Replicar Hellas», κατασκευάζονται τα εξής μοντέλα Porsche : το RCH 356 Speedster, το RCH Carrera Speedster, το RCH GT Speedster, το RCH 550 Spyder, το RCH Carrera Wide Body και το RCH GULF Wide Body.

Η επιλογή του δε θα μπορούσε να είναι διαφορετική καθώς λάτρης της γερμανικής τεχνογνωσίας και του γερμανικού αυτοκινήτου. Μάλιστα, το μοντέλο 356 Speeder συνοδεύει μια ιστορία 60 σχεδόν ετών, από το 1957, ενώ το 550 Spyder κουβαλάει το θρύλο του αυτοκινήτουτου οποίου οδηγούσε ο James Dean.

Όσο για το αγοραστικό κοινό, όπως μας ενημερώνει ο διευθυντής πωλήσεων της, «Replicar Hellas» κ . Θανάσης Μητσοκάπας, αν και κανείς θα περίμενε να έχει απήχηση μόνο σε μεγαλύτερες ηλικίες και κυρίως στον ανδρικό πληθυσμό, έρχεται να επιβεβαιώσει το αντίθετο. Μια μεγάλη μερίδα πελατών αφορά και νεότερους, μεταξύ 30 και 35 ετών, αλλά και γυναίκες που αγαπούν το «καλό»αυτοκίνητο. Το κόστος ενός αυτοκινήτου ρέπλικα ξεκινά από τις 35.000 ευρώ και μπορεί να φτάσει τις 120.000 με 130.000 ευρώ. Η αξία κτήσης των συγκεκριμένων αυτοκινήτων μπορεί να είναι υψηλή, ωστόσο το κόστος κίνησης και συντήρησης μπορεί να συγκριθεί με ένα κοινού τύπου αυτοκίνητο, μας εξηγεί ο ίδιος.



Το ελληνικό αυτοκίνητο που δεν κυκλοφορεί στην Ελλάδα

Οι συγκεκριμένες ρέπλικες διατίθενται προς πώληση και κυκλοφορία στην Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία, την Ιταλία και την Αγγλία. Όπως αναφέρει ο κ. Μητσοκάπας, υπάρχει ενδιαφέρον και από την Αμερική αλλά η διαδικασία βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Στις προαναφερθείσες χώρες τα αυτοκίνητα έχουν πάρει έγκριση τύπου από τον πρώτο κιόλας χρόνο κατασκευής τους. Στην Ελλάδα και παρά τις επίμονες προσπάθειες της επιχείρησης από το 2008 ακόμα, δεν έχει καταστεί δυνατό να χορηγηθεί ο τύπος έγκρισης των οχημάτων λόγω γραφειοκρατίας με αποτέλεσμα να μην είναι νόμιμη η πώλησή τους εγχώρια. Το ενδιαφέρον παρόλα αυτά, είναι έντονο και στην ελληνική αγορά, στις μεγάλες κυρίως πόλεις, Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επιπλέον, μόλις πέρυσι κατέστη δυνατό να εξασφαλιστεί η χορήγηση άδειας για τις δοκιμαστικές πινακίδες των test drives των αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Ο κ. Μητσοκάπας αναφέρει πως τα τελευταία χρόνια υπήρξε ένα ενδιαφέρον από την πλευρά της πολιτείας και συγκεκριμένα, με την βοήθεια της βουλευτού κ. Άννας Μάνη και του υφ. Μεταφορών κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, κατάφεραν να φτάσουν σε τελικό στάδιο της έγκρισης τύπου, με την εντολή του πρωθυπουργού, η οποία αναμένεται εντός 15 ημερών. Πρόσφατα δε, την επιχειρήση επισκέφτηκε και η υπουργός Τουρισμού κ. Κεφαλογιάννη, η οποία με τη σειρά της δεσμεύτηκε να βοηθήσει καθώς ενδιαφέρον δείχνουν και ξενοδοχειακές μονάδες για την αγορά και την ενοικίαση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων. Αλλά και ο γενικός διευθυντής του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, κ. Αθανάσιος Κελέμης, σε επίσκεψή του την προηγούμενη εβδομάδα εξέφρασε το ενδιαφέρον του και υποσχέθηκε τη βοήθεια του, ώστε να γίνουν συναντήσεις με τράπεζες και υπουργεία στην Αθήνα για να χρηματοδοτηθεί αυτή η προσπάθεια από την πλευρά της Γερμανίας.



Η έλλειψη χρηματοδότησης και το ενδιαφέρον από το εξωτερικό

Το πρώτο έτος λειτουργίας της συγκεκριμένης επιχείρησης κατασκευάστηκαν και πουλήθηκαν μόλις 2 αυτοκίνητα. Σήμερα οι πωλήσεις φτάνουν στον αριθμό τα 25 με 30, ετησίως. Ο χρόνος κατασκευής ενός αυτοκινήτου είναι 3 έως 5 μήνες. Η τάση ζήτησης είναι αυξητική σε ποσοστό 100%, αναφέρει ο διευθυντής πωλήσεων, ενώ στόχος της επιχείρησης είναι να φτάσουν τα 100 κομμάτια ετησίως. Στο στόχο αυτό όμως φρένο βάζει η έλλειψη τραπεζικής δανειοδότησης. Η επιχείρηση απασχολεί 7 άτομα προσωπικό ενώ αν υπήρχε η κατάλληλη χρηματοδότηση αυτά θα μπορούσαν να γίνουν 20 – 25, προσφέροντας νέες θέσεις εργασίας και πληρώνοντας άμεσα το στόχο των 100 αυτοκινήτων ετησίως. Την ίδια στιγμή λοιπόν που η τόσο σημαντική για κάθε επιχείρηση τραπεζική χρηματοδότηση λείπει, μαζί με αυτήν απουσιάζει παντελώς και ο κρατικός μηχανισμός. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν ο ιδρυτής Ηλίας Γαγανέλης και ο διευθυντής πωλήσεων, Θανάσης Μητσοκάπας, «Έχουμε εγκεκριμένο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, και καμία τράπεζα δε δίνει εγγυητική επιστολή για να εισπράξουμε το κονδύλι. Αρχικά το πρόβλημα ρευστότητας ήταν ακόμα πιο έντονο, καθώς έπρεπε να αντιμετωπίσουμε και τη δυσπιστία των ξένων αγοραστών απέναντι σε μια ελληνική επιχείρηση. Χαρακτηριστικά, θα σας αναφέρω πως έχουμε ένα συμβόλαιο με τον αυστριακό συνεργάτη μας για την κατασκευή εξήντα αυτοκινήτων και, όταν πήγε να βάλει την προκαταβολή για την παραγγελία, ο υπάλληλος της τράπεζας μπλόκαρε τη μεταφορά χρημάτων, προσπαθώντας να τον μεταπείσει να μη στείλει τα χρήματα στην Ελλάδα, λέγοντάς του πως θα τα χάσει.»

Ύστερα από σκληρή δουλειά, ο κ. Γαγανέλης κατάφερε να κερδίσει την αξιοπιστία στη διεθνή αγορά με αρκετές επίσημες προτάσεις να του γίνονται το τελευταίο διάστημα από ευρωπαϊκές χώρες, όπως την Ουγγαρία, την Τσεχία και την Ελβετία, για την εκεί μεταφορά της φίρμας, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα προνόμια και φοροαπαλλαγές. Ο ίδιος ωστόσο, διατηρεί τη θέλησή του να παραμείνει στην Ελλάδα παρά τις αντιξοότητες, διατηρώντας το made in Greece στα αυτοκίνητά του και με στόχο την μεταλαμπάδευση της τεχνογνωσίας του σε Έλληνες νέους.



Από την Κατερίνη σε διεθνείς εκθέσεις και διακρίσεις

Η προσπάθεια που γίνεται είναι αξιοσημείωτη καθώς πέρα από το εντυπωσιακό των ίδιων των αυτοκινήτων, η «Replicar Hellas» μια μικρή επιχείρηση της ελληνικής επαρχίας καταφέρνει να τοποθετηθεί ανάμεσα σε κολοσσούς της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτή τη στιγμή είναι πρωτοπόρος στην Ελλάδα στο είδος της, ενώ συγκεκριμένα όσον αφορά στο μοντέλο 356 Speeder που βγαίνει σε διάφορα κράτη παγκοσμίως, βασικοί ανταγωνιστές της σε παραγωγή και σε ποιότητα, είναι οι Αγγλοι και οι Αμερικάνοι. Για το μοντέλο 550 Spyder ,η «Replicar Hellas» έχει την αποκλειστικότητα στην Ευρώπη ενώ παγκοσμίως υπάρχει μια μόνο ακόμα εταιρία κατασκευής του στην Αμερική.

Το μεράκι και η δεξιοτεχνία είναι εμφανή στοιχεία αν κανείς αντικρύσει ένα από τα αυτοκίνητα αλλά ταυτόχρονα από την ατζέντα της εταιρίας δε λείπει η διάθεση για προώθηση και ανάδειξη του ελληνικού προϊόντος. Οι συμμετοχές σε εκθέσεις δεν είναι λίγες. Συμμετοχές όπως στο Τορίνο, το Μιλάνο, τη Στουτγκάρδη, το Έσσεν ενώ υπάρχουν προγραμματισμένες συμμετοχές σε εκθέσεις στο Γκούντγουντ της Αγγλίας στις αρχές Σεπτεμβρίου και στην Πάντοβα της Ιταλίας τον Οκτώβριο. Ανάμεσα σε όλα αυτά ήρθε και η διάκριση με το ασημένιο βραβείο Ερμής για την παρουσίαση του 550 Spyder σε έκθεση το 2013.



Το μεγαλύτερο βραβείο όμως και η κινητήρια δύναμη για την εταιρία, όπως επισημαίνει ο κ.Γαγανέλης είναι τα εύσημα που δέχονται αυτός και οι συνεργάτες του καθημερινά με emails από απλούς πολίτες για την προσπάθεια που γίνεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου