Τα σύγχρονα Start/Stop βοηθούν στην εξοικονόμηση χρημάτων μέσω της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου. Η αλόγιστη χρήση του συστήματος, ωστόσο, ενδέχεται να οδηγήσει το αυτοκίνητό μας στο συνεργείο.
Σε στοιχείο του στάνταρ εξοπλισμού των σύγχρονων αυτοκινήτων τείνει να καθιερωθεί το σύστημα Start&Stop, το οποίο, όταν το όχημα βρίσκεται σε στάση, διακόπτει τη λειτουργία του κινητήρα με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Για να ενεργοποιηθεί ξανά ο κινητήρας το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να απομακρύνει το πόδι του από το φρένο (σε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) ή πατήσει το πεντάλ του συμπλέκτη (σε αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο).
Η εν λόγω λειτουργία απαντάται στα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα, αλλά πολλοί οδηγοί συνεχίζουν να έχουν απορίες σχετικά με τον αντίκτυπο του Start&Stop στην μπαταρία και τον κινητήρα.
Αρχικά πρέπει να διευκρινιστεί ότι για να καταστεί δυνατή η λειτουργία του Start&Stop, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ενσωματώνουν στα προϊόντα τους ενισχυμένη μίζα, πιο προηγμένο δυναμό, ενισχυμένη σε απόδοση μπαταρία και έναν βελτιστοποιημένο κινητήρα
που φέρει μεγάλη αντοχή στους διαδοχικούς κύκλους ενεργοποίησης-απενεργοποίησης.
Είναι, δεδομένο, ότι τα τελευταία συστήματα Start&Stop είναι σημαντικά πιο προηγμένα απ’ ό,τι στο παρελθόν και ως εκ τούτου μειώνουν τις πιθανότητες πρόκλησης βλαβών στα μηχανική μέρη του αυτοκινήτου. Από την άλλη, η αλόγιστη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας δεν αποκλείεται να αποτελέσει αιτία να επισκεφτούμε το συνεργείο.
Μπαταρία, μίζα, δυναμό
Όπως προαναφέρθηκε, για να καταστεί δυνατή η ενσωμάτωση των συστημάτων Start&Stop οι εταιρείες εξοπλίζουν τα αυτοκίνητα με ενισχυμένη μίζα, δυναμό και μπαταρία. Πράγματι τα εν λόγω μηχανικά μέρη είναι αρκετά πιο ανθεκτικά απ’ ό,τι αυτά ενός αυτοκινήτου δίχως Start&Stop. Οι αλλεπάλληλες, ωστόσο, επανεκκινήσεις του κινητήρα ενδέχεται να επιταχύνουν τη φθορά της μίζας, του δυναμό και της μπαταρίας, τριών εξαρτημάτων που φέρουν υψηλό κόστος αντικατάστασης.
Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο, συστήνεται – ανά τακτά χρονικά διαστήματα - απενεργοποιούμε το Start&Stop.
Υπερβολική θερμοκρασία
Όταν οδηγούμε για πολλές ώρες ή ζητάμε την μέγιστη απόδοση του κινητήρα μας, ανεβάζουμε κατακόρυφα τη θερμοκρασία του, μιας και αυτός προσπαθεί να αναποκριθεί στις συνθήκες αυξημένου φορτίου που τον υποβάλλουμε.
Κάτω υπό αυτές τις συνθήκες, προτού σβήσουμε το μοτέρ, οφείλουμε να του δώσουμε λίγο χρόνο… ξεκούρασης στο ρελαντί, ώστε να κυκλοφορήσει το ψυκτικό υγρό στα μεταλλικά μέρη και να κρυώσει το λάδι που επίσης κυκλοφορεί στο μοτέρ και τα παρελκόμενά του (σ.σ. ειδικά στους τούρμπο κινητήρες).
Η απενεργοποίηση, λοιπόν, κινητήρα μέσω του συστήματος Start&Stop ενδέχεται να προκαλέσει βλάβες στα σωθικά του, επιβαρύνοντάς μας με σημαντικά έξοδα.
Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί ότι στα πιο εξελιγμένα Start&Stop, τις περισσότερες φορές ο «εγκέφαλος» του κινητήρα παρακάμπτει την απενεργοποίηση του μοτέρ όταν διαγνώσει ιδιαίτερα αυξημένη θερμοκρασία.
Κραδασμοί
Τέλος, κάθε απενεργοποίηση και ενεργοποίηση ενός κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου συνεπάγεται και δημιουργία κραδασμών που μακροπρόθεσμα μπορούν να μειώσουν την ανθεκτικότητα των σινεμπλόκ που βρίσκονται στη βάση του κινητήρα και απορροφούν τους κραδασμούς.
Η απενεργοποίηση του συστήματος Start&Stop γίνεται μέσω ενός κουμπιού το οποίο βρίσκεται είτε στο ταμπλό είτε στην κεντρική κονσόλα του αυτοκινήτου.
carandmotor.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου