Γέλιο, όχι laptops (Laughter not laptops). Κάπως έτσι μπορεί να συνοψιστεί η νέα τάση των καφετεριών που θέλουν να αντιστέκονται στους «εισβολείς του πληκτρολογίου».
Σε παλαιότερους αιώνες τα καφέ στην Ευρώπη ήταν συνώνυμα με κοινωνικά νευραλγικά κέντρα των κοσμοπολίτικων ελίτ, όπου συζητούνταν φλέγοντα θέματα. Από τον 21ο αιώνα οι συζητήσεις μετατράπηκαν σε σφυροκόπημα των πλήκτρων φορητών υπολογιστών και σε δυνατές φωνές σε βιντεοκλήσεις. Με τη μεταπανδημική έκρηξη της εργασίας από το σπίτι, οι καφετέριες έχουν γίνει το καταφύγιο υπαλλήλων σε τηλεργασία, όπου ένα γραφείο και μια σύνδεση wi fi μπορούν να «νοικιαστούν» στην τιμή ενός καφέ.
Πλέον όμως, ορισμένοι ιδιοκτήτες καφέ αντιστέκονται σε αυτή την εισβολή των εργαζομένων με φορητούς υπολογιστές, ποντάροντας περισσότερο στην ευχάριστη ατμόσφαιρα αλλά και τον καλύτερο τζίρο. Στη Βρετανία, για παράδειγμα, άρχισαν να ξεφυτρώνουν πινακίδες «απαγορεύεται ο φορητός υπολογιστής» στα τζάμια των καφέ.
«Οι άνθρωποι αγόραζαν ένα τσάι που κόστιζε τρεις λίρες και καθόντουσαν εκεί όλη μέρα… απλά δεν μπορείς να αντέξεις οικονομικά να διατηρήσεις ένα τέτοιο μαγαζί», δήλωσε ο Ollie Gold, συνιδιοκτήτης του Pophams Bakery. Όπως αναφέρουν και άλλοι ιδιοκτήτες καφετεριών, ο χώρος τους μετατρεπόταν σε γραφείο και όχι σε κάτι χαλαρό, οικείο και φιλικό.
Η απαγόρευση αρχικά τέθηκε σε ισχύ τα Σαββατοκύριακα στις περισσότερες περιπτώσεις, αλλά στη συνέχεια επεκτάθηκε στη διάρκεια της εβδομάδας. Άλλα καταστήματα περιορίζουν τη χρήση laptop στα ψηλά τραπέζια και παράθυρα. Επίσης, μια σήμανση «θα προτιμούσαμε τα τραπέζια να προορίζονται για γέλιο, φλερτ και συζήτηση», φαίνεται ότι τυγχάνει καλής υποδοχής από τους πελάτες.
Υπάρχουν φυσικά και οι αντιδράσεις, με κάποια καταστήματα να χάνουν σταθερούς πελάτες. Επιπλέον φοιτητές και νέοι που μένουν σε πολύ μικρούς χώρους δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να υπάρχει η δυνατότητα μελέτης ή εργασίας στα καφέ.
Σημειώνεται ότι μεγάλες αλυσίδες στο Ηνωμένο Βασίλειο, συμπεριλαμβανομένων των Costa, Caffè Nero και Starbucks, δεν έχουν ακόμη ενταχθεί στον καταιγισμό των ανεξάρτητων καφετεριών που περιορίζουν τη χρήση φορητών υπολογιστών, αν και τα Starbucks στις ΗΠΑ και τον Καναδά τερμάτισαν πρόσφατα την πολιτική open-door, που επέτρεπε στους πελάτες να κάθονται και να χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις χωρίς να αγοράζουν τίποτα.
Εκπρόσωπος της Black Sheep Coffee, η οποία διαθέτει περισσότερα από 100 υποκαταστήματα σε όλο τον κόσμο, δήλωσε: «Το πώς οι πελάτες θέλουν να περνούν το χρόνο τους ενώ πίνουν καφέ είναι απολύτως δικό τους θέμα. Καλωσορίζουμε όλους στο Black Sheep, με ή χωρίς φορητό υπολογιστή: φοιτητές και ηλικιωμένους, νέους επαγγελματίες και γονείς που μένουν στο σπίτι. Είτε έρχεστε μόνοι σας, είτε με συνοδό, είτε με ολόκληρη την οικογένειά σας, είτε έρχεστε για να διαβάσετε ένα βιβλίο, είτε για να έχετε μια συνάντηση, είμαστε εδώ για να σας εξυπηρετήσουμε και να σας κάνουμε να νιώσετε ευπρόσδεκτοι».
moneyreview.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου