18/12/25
Σε καλούν ανεπιθύμητοι αριθμοί; Πώς να πάρεις 10 χιλιάδες ευρώ με το «Μητρώο 11»
Η τελευταία απόφαση απόφαση 564/2024 του Αρείου Πάγου κατοχυρώνει στην πράξη το δικαίωμα των πολιτών να απαιτήσουν αστική αποζημίωση όταν δέχονται διαφημιστικές ή προωθητικές κλήσεις παρά την ρητή δήλωσή τους ότι δεν τις επιθυμούν.
Σύμφωνα με το δικαστήριο, η παραβίαση αυτή συνιστά προσβολή προσωπικού αγαθού για την οποία αποδίδεται χρηματική ικανοποίηση, με περιπτώσεις που οδηγούν σε καταδίκες για αποζημίωση έως 10.000€.
Προϋπόθεση για οποιαδήποτε αποζημίωση είναι να έχετε δηλώσει επίσημα ότι δεν επιθυμείτε διαφημιστικές κλήσεις, δηλαδή εγγραφείτε στο «Μητρώο 11»
Η εγγραφή γίνεται:
μέσω της ιστοσελίδας του παρόχου σας
τηλεφωνικά στην εξυπηρέτηση πελατών
με έγγραφη αίτηση σε κατάστημα
Αν είστε εγγεγραμμένοι και δεχτείτε έστω και μια διαφημιστική κλήση τότε μπορείτε να κινήσετε τις νομικές διαδικασίες.
Διαδικασία αποζημίωσης
Καταγράψτε αποδεικτικά στοιχεία όπως:
ημερομηνία και ώρα κλήσης
αριθμό τηλεφώνου (ή ένδειξη απόκρυψης)
όνομα εταιρείας ή call center (αν αναφέρθηκε)
σκοπό κλήσης (πώληση/προώθηση)
Κρατήστε screenshots από το ιστορικό κλήσεων.
Μπορείτε να πραγματοποιήσετε εξώδικο προς την εταιρεία πριν προχωρήσετε στην αγωγή ώστε να ενισχυθεί η θέση σας στο δικαστήριο.
Για το εξώδικο επικοινωνήστε με την εταιρεία και:
αναφέρετε ότι είστε εγγεγραμμένοι στο Μητρώο 11
περιγράφετε την παραβίαση
ζητήστε αποζημίωση βάσει του άρθρου 11 & 14 Ν.3471/2006
Αν δεν ικανοποιηθεί το αίτημά σας, προχωρήστε στην αγωγή. (Μην βασιστείτε σε προφορικές δεσμεύσεις της εταιρείας)
Καταθέστε αστική αγωγή στο αρμόδιο δικαστήριο ζητώντας κατ’ ελάχιστο 10.000 ευρώ αποζημίωση για ηθική βλάβη
Από το δικαστήριο κατόπιν θα εξεταστεί:
αν ήσασταν εγγεγραμμένοι στο Μητρώο 11
αν έγινε διαφημιστική κλήση χωρίς συναίνεση
τη συχνότητα και τη φύση της ενόχλησης
Κλήσεις από εταιρείες εκτός Ελλάδας συχνά είναι δύσκολο να διωχθούν
Κάθε νέα παραβίαση μπορεί να θεμελιώσει νέα αξίωση
Πηγή
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου