ΠΙΕΡΙΚΗ - Συνεχής ενημέρωση - Δύναμή μας οι αναγνώστες μας - ΠΙΕΡΙΚΗ - Είστε η φωνή μας - pieriki.blogspot.com - Εδώ διαβάζεις ειδήσεις

20/4/24

Παπουτσάνης: Δυσκολία στην εύρεση προσωπικού αν και δίνει τουλάχιστον 10% πάνω από τον βασικό

 


Ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη των επώνυμων προϊόντων που της αποφέρουν υπεραξία και καλύτερα περιθώρια κερδοφορίας, δίνει το τελευταίο διάστημα η Παπουτσάνης. Σε ό,τι αφορά την είσοδο στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού με τη μάρκα "Αρκάδι" έχει ήδη ξεκινήσει και την καμπάνια διαφημιστικής προώθησης και αναμένεται να φέρει και νέα στην αγορά το προσεχές διάστημα. Στόχευση μέσω της συγκεκριμένης δραστηριότητας, έχοντας εξαγοράσει το "Αρκάδι", είναι να διαθέτει στην αγορά επώνυμα προϊόντα που είναι περιβαλλοντικά βιώσιμα και αποδίδουν προστιθέμενη αξία, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Μενέλαο Τασόπουλο. 

Υπαρκτό το πρόβλημα εύρεσης προσωπικού

Η Παπουτσάνης αποτελεί μία ακόμα επιχείρηση που αυτή την περίοδο αντιμετωπίζει δυσκολία στην εύρεση προσωπικού, παρά το γεγονός ότι δίνει τουλάχιστον 10% παραπάνω στους νεοεισερχόμενους εργαζόμενους καθώς και μπόνους παραγωγικότητας. "Οι νέοι άνθρωποι, παρά το γεγονός ότι διαθέτουμε ευνοϊκές συνθήκες και από πλευράς περιβάλλοντος και από πλευράς εξοπλισμού, δεν μας προτιμούν. Σε ό,τι αφορά τον μέσο μισθό για νεοεισερχόμενους εργαζόμενους είμαστε αρκετά πάνω από τον κατώτατο κατά τουλάχιστον 10%, καθώς κανείς στην Παπουτσάνης δεν αμείβεται με βάση τον κατώτατο μισθό, ενώ δίνουμε από αρκετά νωρίς στους εργαζομένους μας πριμ παραγωγικότητας στο εργοστάσιο και στις διοικητικές υπηρεσίες καθώς και ιδιωτική ασφάλιση", ανέφερε ο κύριος Τασόπουλος. 

Ο ίδιος, στο περιθώριο της τακτικής συνέλευσης των μετόχων, αναφέρθηκε και στα μέτρα της κυβέρνησης όπου περιορίζουν τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30%  με αντίστοιχη μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στα ράφια  και σημείωσε ότι φέρνουν εξορθολογισμό της πάγιας πολιτικής των προσφορών στις αλυσίδες λιανικής. Συμπλήρωσε ωστόσο, ότι η εταιρεία για να διαφυλάξει τις οικονομικές της επιδόσεις σε περίπτωση που κάποιες χρηματιστηριακές πρώτες ύλες αυξηθούν, θα αναγκαστεί να προβεί σε ανατιμήσεις, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την πολιτική των προσφορών. "Σε αυτή τη φάση είμαστε τυχεροί καθότι τα προϊόντα μας που επηρεάζονται από τα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης είναι ελάχιστα. Πάντως, κατά το πρώτο τρίμηνο επηρεάστηκε ο τζίρος μας και από τα μέτρα αυτά, με την ανάπτυξη στα επώνυμα να είναι συνολικά στο 19% σε σχέση με πέρσι, με ένα μέρος αυτού του να είναι μη οργανικό λόγω του Αρκαδίου, ενώ μόνο στα προϊόντα της Παπουτσάνης η ανάπτυξη του πρώτου τριμήνου ήταν 6%, έναντι 2% που ήταν η ανάπτυξη της αγοράς. Η υλοποίηση των οδηγιών του υπουργείου Ανάπτυξης δημιούργησε θέματα στην αγορά, αλλά είναι διαχειρίσιμη". 

Αύξηση τζίρου κατά 12%, φτάνοντας τα 70 εκατ. το 2024

Στόχος για φέτος είναι η ανάπτυξη του τζίρου της Παπουτσάνης κατά 12% στα 70 εκατ. ευρώ, με νέες αγορές και περαιτέρω διείσδυση στην αγορά, ενώ η μείωση στις τιμές πρώτων υλών που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα θα φέρει αυξημένη κερδοφορία. Η επιχείρηση πρόκειται να επενδύσει συνολικά 5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 1 εκατ. ευρώ θα διατεθεί στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στις παραγωγικές της εγκαταστάσεις. Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 οι πωλήσεις παρουσίασαν μείωση κατά 7% σε σχέση με το 2022, κατερχόμενες στα 14,2 εκατ. ευρώ με ανοδικές πωλήσεις κατά 19% στα επώνυμα προϊόντα και βασικό όχημα το "Αρκάδι", ενώ τα ξενοδοχειακά προϊόντα κατέγραψαν μείωση πωλήσεων κατά 29% με επίδραση κυρίως από το εξωτερικό. Σημειώνεται επίσης ότι οι πωλήσεις προς τρίτους αλλά και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο α’ τρίμηνο παρουσίασαν μείωση 12%, τάση που αναμένεται να αντιστραφεί μέσα από νέες συνεργασίες. Οι σαπωνόμαζες στο ίδιο διάστημα κατέγραψαν μείωση πωλήσεων κατά 3%. 

Θυμίζουμε ότι το 2023 έκλεισε με πωλήσεις 62,3 εκατομμύρια ευρώ για την Παπουτσάνης, από τις οποίες το 55% αφορούσε σε εξαγωγές, ποσοστό μειωμένο κατά 10% σε σχέση με το 2022. Το μεικτό κέρδος ήταν αυξημένο κατά 4 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2022, ανερχόμενο στα 21 εκατομμύρια ευρώ. Οι λόγοι που έφεραν κερδοφορία ήταν η εξομάλυνση στις τιμές των πρώτων υλών αλλά και το μειωμένο κόστος ενέργειας. Ταυτόχρονα η Παπουτσάνης υλοποίησε επενδυτικό πλάνο τα τελευταία τρία χρόνια, περιορίζοντας το κόστος παραγωγής. Επίσης, όλες οι προωθητικές ενέργειες και η τιμολογιακή πολιτική σε συνδυασμό με την εξαγορά του Αρκαδίου, ενίσχυσαν τη θέση της στην αγορά αλλά και τα οικονομικά της μεγέθη. 

Το 45% των πωλήσεων του 2023 προήλθε από την Ελλάδα, το 44% από την Ευρώπη, το 6% από τη Βόρεια Αμερική και το υπόλοιπο 5% από την Ασία. Στόχος είναι η επέκταση στην Αφρική κατά το προσεχές διάστημα. Χαρακτηριστική ήταν η συνεισφορά των επώνυμων προϊόντων στο τζίρο κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς, όπου από 18% το 2022 αυξήθηκε σε 27% το 2023. Ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός στο τέλος του 2023 ήταν 18,3 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένος κατά 200 χιλιάδες ευρώ σε σχέση με το 2022. 

Γεωπολιτικές εξελίξεις και τοπίο έντονης μεταβλητότητας

Για το 2024 οι γεωπολιτικές εξελίξεις είναι έντονες και προκαλούν αβεβαιότητα, οι πληθωριστικές πιέσεις οδηγούν στη μείωση της αγοραστικής δυνατότητας του καταναλωτή, ενώ υφίσταται μεταβλητότητα ως προς την πολιτική σταθερότητα κυρίως στην Αμερική αλλά και στον τομέα των επιτοκίων όπου αναμένεται να μειωθούν στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. 

Ωστόσο υπάρχουν και ευκαιρίες για την εταιρεία με περαιτέρω ενέργειες βελτίωσης του κόστους παραγωγής μέσα από την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στο γ’ τρίμηνο του 2024 και μαζί με άλλη σειρά ενεργειών, όπου στοχεύει στη βελτίωση του κόστους παραγωγής. Σε ό,τι αφορά τον τουρισμό, τα μηνύματα σύμφωνα με τη διοίκηση της Παπουτσάνης είναι ευοίωνα, επιδιώκοντας την είσοδο στην κατηγορία των καθαριστικών σπιτιού κάτι που εκτιμάται ότι θα τις προσδώσει νέα δυναμική. 

Κύρια στρατηγική είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του εργοστασίου, το οποίο είναι καθετοποιημένο και παράγει εκτός από τα προϊόντα και τις συσκευασίες (μπουκάλια, πώματα), ενώ προς το παρόν είναι αναξιοποίητο περίπου το 50% της παραγωγικής του δυναμικότητας στο στερεό σαπούνι και τη σαπωνόμαζα σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κόστος, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων συνεργασιών. Εκτός των άλλων, λόγω της τάσης για τη μείωση του πλαστικού και περιορισμό του αποτυπώματος άνθρακα, υπάρχει στροφή προς τα στερεά προϊόντα που αντικαθιστούν τα υγρά, τα οποία μπορούν να παραχθούν στις γραμμές της Παπουτσάνης. Σύμφωνα με τον κύριο Τασόπουλο εκτιμάται ότι μακροπρόθεσμα θα υπάρξει αύξηση του όγκου πωλήσεων. Σε ό,τι αφορά τους βιομηχανικούς πελάτες, ανέφερε ότι επειδή απαιτούνται επενδύσεις στον τομέα της παραγωγής που κάνουν μη βιώσιμη τη συνέχιση της λειτουργίας αρκετών επιχειρήσεων, ορισμένες εξ αυτών διέκοψαν την παραγωγική λειτουργία τους, αναθέτοντας την παραγωγή στην Παπουτσάνης για λογαριασμό τους. 

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου