ΠΙΕΡΙΚΗ - Στείλτε μας τις δικές σας ειδήσεις στο pierikinews@gmail.com ή επικοινωνήστε στο 6989725883

3/8/25

Χάνει τους Έλληνες η Χαλκιδική: Μεγάλη πτώση στους τουρίστες και τα λεφτά που αφήνουν


 Πιο σφιχτοί στα έξοδά τους είναι οι τουρίστες που επιλέγουν την Χαλκιδική, λόγω του αυξημένου κόστους διαβίωσης που πλέον είναι πραγματικότητα τόσο για τους Έλληνες όσο και για τους ξένους, ενώ τα στοιχεία δείχνουν και σοβαρή πτώση στους Έλληνες που επιλέγουν την περιοχή. 

Τα στοιχεία της δίμηνης έρευνας Βαρόμετρο της Οικονομίας της Χαλκιδικής για τους μήνες Ιούνιο και Ιούλιο του 2025 δείχνουν οριακή πτώση του δείκτη οικονομικής συγκυρίας σε σύγκριση με το προηγούμενο δίμηνο. Παράλληλα χειρότερα από το αναμενόμενο είναι τα οικονομικά αποτελέσματα για τις περισσότερες επιχειρήσεις στο νομό, με μειωμένη επισκεψιμότητα και δαπάνη.

«Τα πράγματα δεν είναι καλά, αν και βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού. Στις επιχειρήσεις υπάρχει μια αμφιβολία για το μέλλον. Πάντα ελπίζουμε για το καλύτερο, όμως φαίνεται πως έχουμε δρόμο μέχρι αυτό να συμβεί», σχολίασε στο «ΤyposThes» ο  Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής κ. Ιωάννης Κουφίδης.

Μάλιστα, σχεδόν επτά στα δέκα καταστήματα αναφέρουν πως υποδέχονται λιγότερους Έλληνες. Συγκεκριμένα, κατά 69% μειωμένη δηλώνουν οι επιχειρηματίες της Χαλκιδικής ότι είναι η προσέλευση των Ελλήνων επισκεπτών στην περιοχή την φετινή σαιζόν. 26% δηλώνει ότι είναι στο ίδιο επίπεδο με πέρσι, ενώ μόλις 5% δηλώνει ότι είναι αυξημένη.

Λιγότερη κατανάλωση, λόγω ακρίβειας


Σύμφωνα με τον ίδιο, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι αυτό της κατανάλωσης και σχετίζεται με την ακρίβεια: «Πλέον οι επισκέπτες στη Χαλκιδική δεν έχουν την δυνατότητα να καταναλώσουν όπως τα προηγμένα χρόνια. Υπάρχουν μεγάλες αυξήσεις στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ακόμη και στο έτοιμο φαγητό που έχουν στα ράφια τους, αύξηση στην κατανάλωση φαγητού από τα fast food, ενώ μεγάλη πτώση στα εστιατόρια. Αυτά τα δεδομένα, σε συνδυασμό με την ακρίβεια στις πρώτες ύλες και στην ενέργεια, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ. Οι επιχειρήσεις δεν έχουν τους τζίρους προηγούμενων ετών. Αυτό μοιραία επηρεάζει και το προσωπικό. Με την εφαρμογή της κάρτας εργασίας, το ζήτημα δεν είναι μόνο στο κόστος των εργαζομένων, όσο και στις επιχειρήσεις που πλέον δεν μπορούν να έχουν το 100% του προσωπικού και


λειτουργούν με μειωμένο ωράριο ή με λιγότερα τραπεζοκαθίσματα. Αυτό όμως μειώνει ταυτόχρονα και τον τζίρο, άρα και την κερδοφορία».


Ανάγκη για καλύτερες υποδομές


Στο τι πρέπει να γίνει, σχολίασε πως «είναι δεδομένο πως πρέπει να αλλάξει το μοντέλο που επικρατεί στις μέρες μας. Και να αποκτήσει ξανά καλύτερες υποδομές η Χαλκιδική, για να έχει και πιο ποιοτικό τουρισμό. Γνωρίζουμε πως οι μεγάλες τουριστικές μονάδες πάνε πολύ καλά. Αυτές όμως έχουν λύσει το πρόβλημα των υποδομών. Δεν μπορείς να ζητάς ποιοτικότερους τουρίστες και να μην έχεις νερό ή να βγαίνει ο επισκέπτης από το κατάλυμα και να βλέπει σορούς σκουπιδιών ή να δυσκολεύεται με το παρκάρισμα κλπ. Πρέπει να δημιουργήσουμε κατάλληλες συνθήκες για όλους για την Χαλκιδική που μας αξίζει».


Αποτελέσματα του 20ου κύματος του Βαρόμετρου της Οικονομίας της Χαλκιδικής


5f1d.jpg

Το Επιμελητήριο Χαλκιδικής στο πλαίσιο στήριξης των επαγγελματιών μελών του, διεξάγει τη δίμηνη έρευνα Βαρόμετρο της Οικονομίας της Χαλκιδικής, προκειμένου να καταγραφούν οι απόψεις και τα προβλήματα των επιχειρηματιών της περιοχής και να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις και κινήσεις, όπου κρίνεται απαραίτητο.


Σύμφωνα με τα αποτελέσματα υπάρχει οριακή πτώση του δείκτη οικονομικής συγκυρίας. Συγκεκριμένα στο 5,0 είναι ο δείκτης οικονομικής συγκυρίας των επιχειρήσεων της Χαλκιδικής, από το 5,1 του προηγούμενου διμήνου. Σημαντικά υψηλότερος παραμένει ωστόσο από το αντίστοιχο περσινό διάστημα που ήταν στο 4,1. 


Το 63% των επιχειρηματιών που ανταποκρίθηκαν στην έρευνα δηλώνει ότι μειωμένη εξελίσσεται η επισκεψιμότητα την φετινή σεζόν σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές. Στο ίδιο επίπεδο δηλώνει ότι είναι το 27%, ενώ μόλις 10% δηλώνει ότι παρατηρείται αύξηση.


Η οικονομική κατάσταση των επισκεπτών, δηλώνει το 41,4% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής ότι, είναι ο κύριος παράγοντας που καθορίζει την πορεία της φετινής σαιζόν. Την τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων φιλοξενίας, εστίασης, διασκέδασης, κλπ υποδεικνύει το 29,3%, την πολιτική-γεωπολιτική αστάθεια το 16%, την προβολή μάρκετινγκ του προορισμού το 8%, τις καιρικές συνθήκες το 4%, ενώ 1,3% δηλώνει άλλο.  


Στο 55% μειωμένη εκτιμάται από τους επιχειρηματίες της Χαλκιδικής ότι είναι η κατά κεφαλήν δαπάνη των επισκεπτών τη φετινή χρονιά. 38% δηλώνει ότι είναι περίπου η ίδια, ενώ μόλις 7% δηλώνει ότι είναι αυξημένη. 


Κατά 69% μειωμένη δηλώνουν οι επιχειρηματίες της Χαλκιδικής ότι είναι η προσέλευση των Ελλήνων επισκεπτών στην περιοχή την φετινή σαιζόν. 26% δηλώνει ότι είναι στο ίδιο επίπεδο με πέρσι, ενώ μόλις 5% δηλώνει ότι είναι αυξημένη.


Το 51% δηλώνει ότι είναι ικανοποιητική η κατάσταση των επιχειρήσεων του σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων. Καλή την αξιολογεί το 23%, ενώ 26% την αξιολογεί κακή. 


Το 62% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής δηλώνουν ότι αναμένουν τα ίδια οικονομικά αποτελέσματα για τις επιχειρήσεις τους το επόμενο εξάμηνο, χειρότερα δηλώνουν ότι αναμένουν το 23%, ενώ μόλις 15% αναμένουν καλύτερα. 


Το 31% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής δηλώνουν ότι ο τζίρος της επιχείρησής τους αυξήθηκε σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, 29% ότι παρέμεινε ο ίδιος και 40% ότι μειώθηκε!


Το 80% των επιχειρηματιών της Χαλκιδικής δηλώνουν ότι σκοπεύουν να διατηρήσουν το υπάρχον προσωπικό για τον επόμενο μήνα, 14% να προσλάβουν νέο και 6% να απολύσουν.


Την έρευνα διεξήγαγε η εταιρεία Interview, κατά τους μήνες Ιούνιο-Ιούλιο 2025. Το δείγμα αποτελείται από 365 επιχειρήσεις διαφόρων μεγεθών, μέλη του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, η συμμετοχή των οποίων είναι προαιρετική.


*Της Λεμονιάς Βασβάνη | Από την έντυπη έκδοση "Τύπος Θεσσαλονίκης"

το διαβάσαμε ΕΔΩ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου