Στην πολιτική, οι εκλογές δεν κερδίζονται μόνο με υποσχέσεις για το μέλλον, αλλά πρωτίστως όταν οι πολίτες πειστούν ότι όσα άκουσαν χθες, μετατράπηκαν σε πράξεις σήμερα και ανοίγουν το δρόμο στο αύριο.
Πάνω σε αυτήν την αρχή δομεί τον (προεκλογικό) σχεδιασμό της η κυβέρνηση, χαράσσοντας μια στρατηγική που παραπέμπει ολοένα και περισσότερο σε αναμέτρηση μιας κάλπης. Στο Μέγαρο Μαξίμου δεν επικεντρώνονται μόνο στην αντιπαράθεση επιχειρημάτων με την αντιπολίτευση αλλά διεκδικούν τη θετική ψήφο των πολιτών, από τους οποίους περιμένουν να κρίνουν και να αξιολογήσουν το παραγόμενο κυβερνητικό έργο. Γι’ αυτό και ήδη πορεύονται στην καθημερινή επικοινωνία με τους πολίτες με βάση το τρίπτυχο αξιοπιστία, συνέπεια, αποτέλεσμα. Ή όπως το αποδίδουν κυβερνητικά στελέχη «το είπαμε, το κάναμε».
Αυτή η «συνταγή» ακολουθείται κατά γράμμα σε όλες τις περιοδείες που πραγματοποιούν οι υπουργοί στη Μακεδονία και τη Θράκη τους τελευταίους μήνες. Ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα η πρόκληση για την κυβέρνηση είναι διπλή, αφενός να περιορίσει τις διαρροές που καταγράφονται προς τα δεξιά της και αφετέρου να ενισχύσει περαιτέρω το προβάδισμα εμπιστοσύνης που εξακολουθεί να διαθέτει σε κρίσιμα κοινωνικά και παραγωγικά στρώματα. Σε αυτήν την προσπάθεια σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η επίκληση του έργου που της επιτρέπει να «χτίζει» πολιτικό κεφάλαιο, χάρη στη μετρήσιμη πρόοδο που καταγράφεται από το 2019 έως σήμερα. Το γεγονός αυτό καθιστά την αξιοπιστία ως το ισχυρότερο συγκριτικό πλεονέκτημα της Νέας Δημοκρατίας απέναντι σε κάθε πολιτικό αντίπαλο, με τα δυνατά χαρτιά του Μεγάρου Μαξίμου στη Βόρεια Ελλάδα να είναι τρία.
Πρώτο χαρτί: Οι υποδομές αλλάζουν τον χάρτη της Βόρειας Ελλάδας
Ο τομέας των υποδομών είναι εκείνος όπου ίσως καταγράφεται το πιο ισχυρό κυβερνητικό αποτύπωμα στη Μακεδονία και τη Θράκη. Η λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτέλεσε ένα έργο-ορόσημο για την πόλη, έπειτα από δεκαετίες καθυστερήσεων. Η βασική γραμμή περιλαμβάνει 13 σταθμούς σε μήκος 9,6 χιλιομέτρων και συνιστά το μεγαλύτερο έργο που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη τις τελευταίες δεκαετίες. Παράλληλα προχωρά η επέκτασή του προς την Καλαμαριά και γίνονται οι μελέτες για την επέκταση στα δυτικά. Εμβληματικό έργο είναι και το Flyover που προχωρά εντός χρονοδιαγραμμάτων και του χρόνου τέτοια εποχή αναμένεται να έχει παραδοθεί, ενώ οι αναβαθμίσεις των λιμανιών της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, προσδίδουν αναπτυξιακή δυναμική στο σύνολο της Μακεδονίας και της Θράκης. Αυτή θα γίνει μεγαλύτερη μόλις προστεθούν τα σημαντικά σιδηροδρομικά και οδικά έργα που υλοποιούνται σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Σύμφωνα με στοιχεία που αφορούν την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, βρίσκονται σε εξέλιξη ή στη φάση του σχεδιασμού περισσότερα από 1.570 έργα συνολικού προϋπολογισμού 22,4 δισεκατομμυρίων ευρώ. Στη Θεσσαλονίκη μόνο, τα έργα που υλοποιούνται ή έχουν δρομολογηθεί ξεπερνούν τα 5 δισ. ευρώ, συμβάλλοντας καθοριστικά στον μετασχηματισμό της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.
Δεύτερο χαρτί: Η αναβάθμιση του συστήματος υγείας
Ο δεύτερος πυλώνας της στρατηγικής και του αμέριστου κυβερνητικού ενδιαφέροντος αφορά την υγεία. Είναι αλήθεια ότι η πανδημία ανέδειξε τις διαχρονικές αδυναμίες του Εθνικού Συστήματος Υγείας, αλλά παράλληλα δημιούργησε τις προϋποθέσεις να πραγματοποιηθούν σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και εξοπλισμό. Στη Μακεδονία και τη Θράκη βρίσκονται σε εξέλιξη εκτεταμένες ανακαινίσεις νοσοκομείων, Κέντρων Υγείας και μονάδων πρωτοβάθμιας φροντίδας μέσω πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης. Πολλές εξ αυτών έχουν ήδη εγκαινιαστεί και προσφέρουν υψηλού επιπέδου παροχές υγείας στους ασφαλισμένους. Είναι χαρακτηριστικό ότι το υπουργείο Υγείας έχει ανακοινώσει ότι μόνο για το 2025 διατέθηκαν 614 εκατ. ευρώ για έργα υποδομών και ανακαινίσεις σε 80 νοσοκομεία της χώρας, ενώ σημαντικό μέρος αυτών των παρεμβάσεων αφορά τη Βόρεια Ελλάδα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν οι παρεμβάσεις στα νοσοκομεία «Παπανικολάου», «Άγιος Παύλος», καθώς και σε νοσηλευτικά ιδρύματα της Δυτικής και Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης. Σε αυτά προστίθεται και η γενναία αύξηση του προϋπολογισμού των νοσηλευτικών ιδρυμάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Ιπποκράτειο νοσοκομείο. Όπως ανέφερε ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, το 2019 ο προϋπολογισμός του ήταν 57.840.000 ευρώ. Το 2025 είναι 125.064.511 ευρώ. Αύξηση 117,2%. Όσον αφορά στο προσωπικό, σε σχέση με το 2019 αριθμεί συν 19 γιατρούς κλάδου ΕΣΥ, συν 122 ειδικευόμενους, συν 32 ιατρούς μέλη ΔΕΠ, συν 31 νοσηλευτές, συν 138 άτομα προσωπικό. Μάλιστα, στην τρέχουσα προκήρυξη γιατρών υπάρχουν αυτή τη στιγμή 24 θέσεις γιατρών.
Ίδια η εικόνα και στο νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ, όπου στην η Α’ Οφθαλμολογική Κλινική του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκη εγκαινιάστηκαν χθες οι ανακαινισμένες χειρουργικές αίθουσες και ο νέος εξοπλισμός. «Σε σύγκριση με όταν αναλάβαμε, το 2019, το ΑΧΕΠΑ έχει επιπλέον 100 γιατρούς. Στην πραγματικότητα το νοσοκομείο είναι ένα ολοσχερώς καινούργιο νοσοκομείο» τόνισε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι σήμερα «έχει τους περισσότερους γιατρούς και νοσηλευτές στην ιστορία του». Σύμφωνα, δε, με τα στοιχεία που παρέθεσε, ο προϋπολογισμός του το 2019 ανερχόταν σε 45.9 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2025, μαζί με τις αγορές της ΕΚΑΠΥ, διαμορφώθηκε σε 90.7 εκατομμύρια ευρώ, αυξημένος κατά 97,6%.
Τρίτο χαρτί: Η επένδυση στην παιδεία
Η παιδεία αποτελεί τον τρίτο άξονα στον οποίο επενδύει πολιτικά η κυβέρνηση. Στη Βόρεια Ελλάδα οι παρεμβάσεις εκτείνονται από τα σχολικά κτίρια μέχρι τα πανεπιστήμια. Το πρόγραμμα ανακαίνισης σχολικών μονάδων «Μαριέττα Γιαννάκου» προβλέπει εκτεταμένες εργασίες σε σχολεία της Μακεδονίας και της Θράκης. Μόνο το 2026 ανακοινώθηκε η ανακαίνιση 41 σχολικών μονάδων στις συγκεκριμένες περιοχές, ενώ συνολικά εκατοντάδες σχολικά κτίρια εντάσσονται σε προγράμματα αναβάθμισης υποδομών και ενεργειακής εξοικονόμησης. Επιπρόσθετα στην Κεντρική Μακεδονίας κατασκευάζονται 17 σχολικά συγκροτήματα με τη διαδικασία ΣΔΙΤ. Ταυτόχρονα, πανεπιστήμια όπως το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης ενισχύονται με νέες χρηματοδοτήσεις, ερευνητικά προγράμματα και επενδύσεις σε σύγχρονες υποδομές. Όπως σημειώνουν κυβερνητικά στελέχη, η κυβερνητική στόχευση είναι διπλή. Αφενός η βελτίωση των συνθηκών εκπαίδευσης για τους μαθητές και αφετέρου η σύνδεση των πανεπιστημίων με την παραγωγή, την καινοτομία και την περιφερειακή ανάπτυξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου