Μπορεί η ΑΑΔΕ να έδωσε τέλος στην κυριαρχία ετών στην Neuropublic, αλλά η τελευταία συνεχίζει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο περίφημο έργο της ΕυφυούςΓεωργίας που έτρεξε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με αναθέτουσα αρχή την Κοινωνία της Πληροφορίας και έπαιρνε συνεχώς παρατάσεις αλλά και συμπληρωματικές συμβάσεις, παρά το γεγονός ότι οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ελέγχεται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία καθώς χρηματοδοτείται από Ευρωπαϊκά Κονδύλια.
Τι δεν είδαν οι αγρότες
Ο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός του Γεωργικού Τομέα», μπορεί να υλοποιείται υπό την έννοια της πιστοποίησης της προόδου και να πληρώνονται εκατομμύρια ευρώ στο σχήμα των αναδόχων ΟΤΕ-Neuropublic-Σκαρμούτσος με την Neuropublic να πρωταγωνιστεί αλλά οι αγρότες δεν έχουν δει τίποτα.
Και είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι ακόμα και στη σελίδα στο Facebook, κατέβασαν τους διακόπτες των σχολίων βάζοντας περιορισμό στο ποιοι μπορούν να σχολιάζουν. Βέβαια, κάποιοι συμμετέχοντες πριν το κατεβάσουν έκαναν σχόλια τα οποία ενόχλησαν και πλέον δεν φαίνονται (το ΒΝ ωστόσο έχει μερικά ενδιαφέροντα σε γνώση του) ενώ η τελευταία ανάρτηση στη σελίδα του Facebook έχει γίνει στις 26 Μαρτίου.
Το κόστος
Αξίζει να σημειωθεί το συμβατικό κόστος του έργου ανέρχεται στο ποσό των 33.702.157,16 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) ενώ η τελευταία παράταση που έχει λήξει ήταν 15 ημερών (4η τροποποίηση σύμβασης), μετατρέποντας τη συνολική διάρκεια του έργου σε 16 μήνες. Η κίνηση αυτή έγινε για να μετατεθούν προς τα πίσω οι ημερομηνίες παράδοσης κρίσιμων φάσεων, όπως η «Ανάπτυξη Υλικοτεχνικής Υποδομής» και η «Ανάπτυξη Πλατφόρμας Λογισμικών Ευφυούς Γεωργίας».
Τελικά πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια οριστική παραλαβή και πληρωμή αλλά το ερώτημα είναι τι ακριβώς έχει παραληφθεί και αν δουλεύει.
Η Καταγγελία των Παραγωγών: «Μετεωρολογικοί Σταθμοί-Φαντάσματα»
Και πριν φτάσουμε σε αυτό έχουμε το φαινόμενο ενώ στα χαρτιά ο Ανάδοχος (με υπεύθυνο μέλος τη NEUROPUBLIC) εμφανίζεται να ολοκληρώνει την «Προμήθεια και Εγκατάσταση» συνολικά 3.000 Σταθμών Συλλογής Δεδομένων (ΣΣΔ) σε τρεις διακριτές παρτίδες, η πραγματικότητα στο χωράφι να είναι τελείως διαφορετική. Σημειωτέον ότι πλόεν με επέκταση της σύμβασης οι σταθμοί έγιναν 4.800 αλλά το ερώτημα είναι το ίδιο.
Αγρότες καταγγέλλουν ότι οι εγκατεστημένοι μετεωρολογικοί σταθμοί δεν παρέχουν κανένα απολύτως δεδομένο στους ίδιους τους παραγωγούς. Παρά το γεγονός ότι η σύμβαση περιγράφει την ανάπτυξη «Διαδικτυακής Πύλης Πρόσβασης Υπηρεσιών και Δεδομένων» (Παραδοτέο Π3.2) και «Υποσυστήματος Γεωργικής Συμβουλευτικής» (Παραδοτέο Π3.7), πρακτικά δεν υπάρχει καμία λειτουργική εφαρμογή στα χέρια των πραγματικών αγροτών.
Και αυτό όταν η σύμβαση υπόσχεται την «ανοικτή διάθεση των περιβαλλοντικών δεδομένων», οι αγρότες που έχουν τους σταθμούς στα κτήματά τους βρίσκονται σε απόλυτο σκοτάδι, καλλιεργώντας με παραδοσιακές μεθόδους, την ίδια στιγμή που οι εταιρείες εισπράττουν εκατομμύρια.
Και το ερώτημα είναι τι ακριβώς συμβαίνει. Και γίνεται μεγαλύτερο όταν η οριστική παραλαβή κοινοποιείται στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με κοινοποιούμενο Υπουργό τον κ. Τσιάρα ο οποίος έχει αναδομηθεί!!!
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου